Vršnjačka medijacija u školama je program koji je u organizaciji Pedagoškog društva Srbije započeo 2002. godine. Ovaj program omogućio je da nastavnici i učenici steknu veštine nenasilnog rešavanja konflikata koje predstavljaju izuzetnu važnu socijalnu kompetenciju. Usmerenje je pre svega na prevenciji eskalacije konflikta koji je u najavi ili započinje između učenika pojedinačno, pojedinca i grupe ili grupa međusobno. Iskustvo u primeni programa pokazalo je da je medijacija vrlo delotvorna i kod sukoba učenika i nastavnika.
Izuzetna vrednost medijacije je i nakon sukoba, pošto pomaže stranama u sukobu da shvate povode za sukob, osveste lične potrebe i potrebe druge strane. Kroz proces nuđenja mogućih rešanja razvija se divergentno mišljenje učenika. Učenik dolazi do saznanja da ne postoji samo jedno rešenje za nastalu situaciju, čime proširuje sopstvene kapacitete za rešavanje životnih problema i racionalno razmišljanje.
Akteri sukoba shvataju ličnu odgovornost i za nasilje i za dobru atmosferu. Win win rešenja stvaraju dobru školsku i životnu atmosferu, omogućuju bezbedno okruženje /nema mržnje i tinjajuće želje za osvetom/ i podsticajne ulove za razvoj.
Učenički parlamet Medicinske škole u Požarevcu poželeo da se upozna sa postupkom medijacije u rešavanju konflikata želeći da stvara bezbednu atmosferu u školi i uspešno rešava konfliktne situacije. Podržali su ih Tanja Milošević, profesorka sociologije i građanskog vaspitanja, Tina Kaplarević, direktorka i Jelena Đurović, pedagoškinja. Na facebook stranici škole dat je izveštaj o održanoj aktivnosti.
https://www.facebook.com/MedicinskaskolaPo
Hvala dragim parlamentarcima. Bilo je zadovoljstvo raditi sa vama. Živkica Đorđević, pedagoškinja i edukatorka za vršnjačku medijaciju